Содержание
Тренировочные упражнения №2
1.Прочитайте следующие существительные и образуйте форму множественного числа.
a book, a plan, a woman, a city, a table, a letter, a fish, a product, a salary, a mouse, a life, a foot, a chief, a deer, a coat, a car, a glass.
2.Напишите следующие существительные во множественном числе, обозначьте чтение окончания – (e)s .
Образец: a flat – flats [s]
A pen, a name, a man, a family, an apple, a sofa, a cycle, a picture, a bus, a box, wife.
3.Вместо оборотов с предлогом of образуйте обороты с существительными в притяжательном падеже:
Образец: The pen of this student – This student`s pen.
1. The property of a company. 2. The salaries of our staff. 3 A letter of my friend. 4. A book of Mr. Hill. 5. The image of a person. 6. A plan of the firm. 7. The names of managers. 8. Businessmen of Poland. 9. The proposal of our Director. 10. A call from the customer.
4.Переведите на русский язык следующие сочетания существительных:
Winter months, a summer day, the car`s number, the management department, the economic faculty, a university professor, a week`s rest, government planning, market relations, production and consumption decisions, price regulation.
5.Образуйте существительные от данных слов, используя словообразовательные суффиксы, переведите слова на русский язык:
-er,or to work, to sail, to manage, to organize, to own.
-tion to connect, to decorate, to populate, to educate.
-ment to agree, to pay, to manage, to improve.
-ship member, partner, leader, friend, owner.
-ing to draw, to build, to account, market, farm.
Вы можете убедиться в качестве данной работы: